Codzienne inspiracje - Paulina Krajewska

Bezowe Duszki Cappuccino, czyli Bezy na Halloween

 
 



Malutkie, napuszone stworki z rozbrajająco słodkim spojrzeniem skierowanym wprost na Ciebie. Gdy siedzisz tuż obok nich, działają podobnie jak kot ze Shrek`a. Po prostu patrzysz, patrzysz i bijesz się z myślami, czy zjeść następne bezowe stworzonko, czy jeszcze przez chwilę sobie na nie popatrzeć, uśmiechając się przy tym w zadumie. Nawet truflowe jeżyki i pszczółki nie powodowały we mnie takich mieszanych uczuć typu: zjem Cię! … ojjj, chyba nie dam rady, jeszcze chwilkę sobie na Ciebie popatrzę. Muszę Ci się przyznać, że pisząc tego posta mam je wszystkie (poza tymi wcześniej zjedzonymi oczywiście ^_^ ) po swojej lewicy, gdyż po prostu nie miałam serca ich ot tak zostawić w kuchni. Stwierdziłam, że tak będzie zdecydowanie stosowniej tym bardziej, że doskonale komponują się z butelką oraz na wpół pełnymi kieliszkami czerwonego wina. Nie rób ich, jeśli nie jesteś pewna/-y, czy poradzisz sobie ze swoim dylematem! 

Składniki na ok 25 bez w kształcie duszków:

  • 2 białka
  • szczypta soli
  • 200g cukru pudru
  • 1 łyżeczka sypkiej kawy Cappucino
Ubijaj białka dodając do nich sól i dopiero po chwili stopniowo cukier, a na końcu wsypując Cappucino. Piana jest gotowa, gdy po odwróceniu miski do góry dnem, białka nie spadają, dlatego też zastanów się dwa razy zanim ją odwrócisz 🙂 
Teraz pianę nakładaj na wyłożoną papierem do pieczenia blachę przy pomocy łyżki, rękawa cukierniczego lub szprycy z wybraną końcówką. Piecz w nagrzanym do 130C piekarniku przez ok 1-1,5h z uchylonymi drzwiczkami lub w piekarniku z termoobiegiem w 130C przez ok 40-60 minut. 
 
 
Do dekoracji:
  • 1/4 tabliczki czekolady 
Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i cienkim pędzelkiem lub patyczkiem udekoruj swoje duszki.
 
 
 
 
Sugestie: Po upływie 40 minut sprawdź, czy już są takie jak lubisz najbardziej, czy wymagają jeszcze dopieczenia. Jeżeli chcesz mieć śnieżnobiałe bezy, odpuść sobie dodawanie Cappucino. Gdy swoje bezy pieczesz bez termoobiegu, po upływie zalecanego czasu możesz je pozostawić na noc w piekarniku lub na ciepłym kaloryferze, aby całkowicie się dosuszyły. Ja preferuję te kruche na zewnątrz, w środku natomiast delikatnie ciągnące się, dlatego efekt końcowy zależy od tego, czy zdecydujesz się je dłużej przetrzymać w piekarniku. 
 
 
 
Pytanie: Dlaczego piana z białek opada?
Odpowiedź: Pewnie dodałaś/-eś za mało cukru lub zbyt dużo czasu minęło odkąd została ubita i pozostawiona w temperaturze pokojowej. 
 
Pytanie: Dlaczego bezy się kruszą?
Odpowiedź: Może być to spowodowane zbyt małą ilością cukru. Dlatego najlepiej jest trzymać się zasady, że na 1 białko przypada 100g cukru pudru. 
 
Pytanie: Dlaczego piana z białek nie chce się ubić na sztywno?
Odpowiedź: Być może jest zbyt ciepła lub zawiera w sobie część żółtek, które sobie do niej czmychnęły niepostrzeżenie. Polecam ubijać białka wyjęte prosto z lodówki. 
 
Wydrukuj lub zapisz jako PDFWydrukuj
xoxo Paula

48
Dodaj komentarz

avatar
48 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
AnonimowySzanadesperateEwamtu-tusia Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
cudawianki
Gość

fajne! 🙂

kasandraa6
Gość

śliczniutkie – fajna rodzinka 🙂

NaStole.pl - Ania
Gość

Na noc pod poduszkę 😉

Łasuch
Gość

bezy to jedne z moich ulubionych ciastek, bo chyba można bezy nazwać ciastkami. A Twoje są fajnie i halloweenowo udekorowane. Świetny i prosty pomysł 🙂

Mirabelka
Gość

absolutnie urocze 😀

Mm_ajka
Gość

Cudne! Chyba zrobię takie na Halloween:)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

wspaniałe!!
bloga śledzę od niedawna, ale mogę śmiało napisać, że Twoje pomysły na przybranie potraw są wprost fenomenalne!! 🙂

Fiolunka
Gość

cudne!!

nie miałabym chyba dylematu czy je zjeść 😀 i nie wiem nawet czy jutro takich nie zrobię 😀

http://www.kuchcikowo.wordpress.com

hagne81
Gość

Ujmujące!

Ciastella
Gość

cudowne ;DD

Panna Malwinna
Gość

aż strach się bać;)

aga
Gość

urocze:) az mi sie buzka smieje jak na nie patrze:)

Ellie (Almost Bourdain)
Gość

Such a cute Halloween recipe!!

Ania
Gość

Są rozbrajające:)Mój synek zobaczył i już mi nie odpuści – musimy też takie zrobić:)

ainikki
Gość

Oh, this is soooooo cute! Great idea:-)

grumko
Gość

Bardzo sympatyczne;-)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Już sie nie mogę doczekać Halloween 🙂

ana
Gość

Duszki wyglądają uroczo, chociaż nie przepadam za bezami.
Bardzo fajny pomysł.

Nadiné Chérie
Gość

this is a really great idea 🙂

Lena psycholożka.
Gość

cuuuudne :):) też chcę takie!!!!

Euforka
Gość

pocieszne stworki :))

magda k.
Gość

cudowne duszki 🙂

Pat
Gość

Urocze 🙂

Marly
Gość

These are just too cute! Boo to you too!

karolina
Gość

czyli przygotowania do halloween czas zacząć? bardzo fajne inspiracje.
pozdrawiam serdecznie 🙂

Kasia w kuchni♥♥♥
Gość

haha:D one są uroczo-fantastyczne!

rain.drop
Gość

Przecudowne. Takie do przytulenia 😀

Rosa's Yummy Yums
Gość

Those are so cute! Terrific.

Cheers,

Rosa

Zaytoon
Gość

Po prostu absolutnie urocze!

nobleva
Gość

A mój piekarnik nie radzi sobie z bezami, a tyle sposobów już próbowałam, fajne te duszki 😉

Amber
Gość

Ale śmiesznoty! Cudne duszki!

Justinek
Gość

Bardzo przyjazne duszki 🙂

bastamb
Gość

Ale masz pomysły…śliczne duszki…pozdrawiam…

Kuchareczka
Gość

haha! rozśmieszyła mnie ten duszek z BOO 😀

abbra
Gość

Sympatyczna gromadka ! 😀

amarantka
Gość

aż żałuję, że dzieci nie mam 🙂 byśmy się w przystrajanie duszków bezowych bawili 🙂

fhen
Gość

those cookies are so cute!
xoxo

Olciaky vel Olcik
Gość

Śliczne!:)
A co Ty tak z tym Halloween?
Przecież jeszcze 4 tygodnie??:D
Czyżby jakieś przygotowania, próbne wypieki :D?
Ja Ci się przyznam, że już powoli zaczynam czuć klimat grozy, duchów, wydrążonych dyń itp.
Dziś np. duszę dynię i robię kopytka;)

mamamarzynia
Gość

Przesłodkie!
Nie lubię halołinu ani walentynek. Ale rozumiem, że młodzi lubią. Dzięki Tobie przynajmniej wiem, że lubię takie potrawy 🙂

OlaCruz
Gość

Wyglądają rozbrajająco! I do tego zawierają kawę 🙂 Już je lubię. Na czarnym tle prezentują się świetnie.

Daniel
Gość

So, I can't read anything that you've written, but I will say… those are awesome looking. Very, very cute.

KucharzyTrzech
Gość

Boskie duszki. Ja poprosze jednego 🙂

Ivon
Gość

No Piękne !!!!

tu-tusia
Gość

Przypominają mi Bukę z muminków 😀 Mają taki obły rozlazły kształt jak on. Ale są dużo słooooodsze 🙂

Ewam
Gość

no i tak milo strasza!!!Boo…;))

desperate
Gość

Aaa jakie boskie duszki.
I wyśmienite są na Halloween.

Szana
Gość

naprawde zaskakujesz pomysłami 🙂

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Mimo ubijania, które swą długością zmroziło chyba krew w żyłach wszystkim sąsiadom, konsystencja pozostała lejąca.
Cóż, ale klimat grozy zdecydowanie przy przygotowaniach poczułam :]